Concurs de creație a logo-ului Președinției României la Consiliul UE
Începând cu 1 ianuarie 2019, România va asigura, pentru șase luni, Președinția Consiliului Uniunii Europene, un proiect de importanță majoră pentru întreaga societate, aflat în coordonarea Ministerului Afacerilor Externe – Unitatea pentru Pregătirea Președinției României la Consiliul UE. Acest interval de vizibilitate reprezintă o oportunitate pentru promovarea țării noastre atât în anul premergător, cât şi pe perioada deținerii Președinției Consiliului Uniunii Europene.
În acest context, Ministerul Educației Naționale, în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul ministrului delegat pentru Afaceri Europene, organizează în perioada 27 septembrie și 1 noiembrie 2017 concursul național „Romania’s EU Council Presidency Logo Competition”, în vederea selectării logo-ului oficial al Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.
CERINȚE
Un logo reprezentativ pentru Preşedinţia României la Consiliul UE 2019. Un logo creativ, lizibil și relevant va asigura o identitate vizuală unitară a campaniei de promovare, capabil să redea dinamica modului în care aceste domenii (cercetare şi inovare, IT&C, educație, turism, producţie şi dezvoltare industrială, energie, agricultură, cultură, sport) se sprijină şi depind unul de celălalt. Se urmărește ca identitatea vizuală să fie un vector de forță al campaniei de promovare.
Logo-ul va consta în principal într-un ansamblu de semne grafice format dintr-un set de caractere cu rol descriptiv care reflectă istoria, cultura, tradiţiile, creativitatea, unicitatea şi apartenenţa României la valorile Europene.
CRITERII
Printr-un concurs organizat de Ministerul Educației Naționale în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul ministrului delegat pentru Afaceri Europene.
Detaliile organizării și desfășurării concursului sunt prevăzute în regulamentul de concurs.
Concursul este dedicat exclusiv elevilor și studenților care au cetățenia română și oferă tinerilor posibilitatea de a-și exprima viziunea proprie în ceea ce priveşte destinul comun al societății românești.
REGULILE SELECȚIEI
Propunerea de logo va fi evaluată de un juriu specializat, în funcție de o serie de criterii: relevanţa pentru tema concursului, atractivitate, originalitate, vizibilitate, adaptabilitate (pentru diferite medii și diferite produse).
Concursul va avea două etape de selecție, cu o pondere de 50%, conform prevederilor din regulamentul de concurs.
Într-o primă etapă, vor fi alese 19 lucrări care vor fi clasificate în funcţie de punctajul acordat.
În cea de a doua etapă, cele 19 lucrări selectate de juriu vor fi publicate pe o pagină de Facebook special creată de Ministerul Educaţiei Naţionale, denumită „CONCURS LOGO PRES RO 2019”, unde lucrările concurenţilor selectaţi vor primi voturi din partea publicului.
PREMIILE
Pe baza punctajului cumulat obţinut vor fi acordate următoarele premii:
- Locul I – 3.000 euro și o vizită la Bruxelles
- Locul II – 2.000 euro și o vizită la Bruxelles
- Locul III – 1.500 euro și o vizită la Bruxelles
- Două premii speciale (mențiuni) – câte o vizită la Bruxelles
CALENDARUL CONCURSULUI
- Concursul se va desfășura în perioada 27 septembrie – 1 noiembrie 2017, cu respectarea următoarelor termene:
- Lansarea concursului: 27 septembrie 2017;
- Înscrierea participanților la concurs și depunerea proiectelor: 27 septembrie 2017, ora 22:00 – 17 octombrie 2017, ora 23:59;
- Prima etapă de selecție – alegerea de către juriu a listei scurte de 19 proiecte finaliste: 18 – 22 octombrie 2017;
- A doua etapă de selecție – alegerea proiectelor câștigătoare: 23 – 30 octombrie 2017;
- Anunțarea câștigătorilor: 1 noiembrie 2017;
- Ceremonia de acordare a premiilor și expoziția câștigătorilor: 3 noiembrie 2017.
ALTE INFORMAȚII UTILE
- Site-ul concursului
- Adresa de e-mail pe care pot fi trimise proiectele: concurslogopresro2019@edu.gov.ro