Home » INFORMAȚII » HYPERCULTURA – Multiculturalism și/sau Transculturalism, volumul 2

HYPERCULTURA – Multiculturalism și/sau Transculturalism, volumul 2

32 Flares Filament.io 32 Flares ×

Hypercultura

Dezbaterile referitoare la Multiculturalism şi Transculturalism, începute deja prin volumul 1 al revistei bianuale Hypercultura, revistă a Departamentului de Litere şi Limbi Străine al Universităţii Hyperion din Bucureşti, se continuă acum cu volumul 2, unde cei interesaţi vor găsi o secţiune de „Studii Literare şi Culturale”; o secţiune de „Lingvistică şi Didactică”; lucrările, mai puţin ştiinţifice, ale unui Workshop pe rubrica „Didactică”, şi două recenzii de carte.

Astfel, în cadrul primei secţiuni, domnul Dacian Bărbosu ne vorbeşte despre memoriile câtorva scriitori români emigraţi în Statele Unite; doamna Ligia Doina Constantinescu analizează câteva poete de origine irlandeză emigrate în Anglia, doamna Adelina Vartolomei abordează tema violenţei în romanele scriitoarei afro-americane Alice Walker, doamna Cristina Chifane “se joacă” cu sensurile duble din două romane ale scriitoarei Andrea Levy, iar doamna Sorina Georgescu priveşte primele două cânturi din Ţiganiada lui Ioan Budai-Deleanu prin prisma parodierii ideii înseşi de război.

În cea de-a doua secţiune, doamna Ana Abril Hernández analizează din punct de vedere semiotic utilizarea lumii digitale ca instrument pedagogic, cu referire la romanul stil “hypermedia” Inanimate Alice, doamna Fabiola Popa ne invită să trecem de la conştientizarea sinelui la conştientizarea ambientului cultural în cadrul orelor de curs, doamna Mihaela Tănase-Dogaru ne prezintă “Elementele universale în sintaxa construcţiilor numeral cardinal-substantiv”, iar doamna Slava Tcherpokova ne dă câteva ideai despre cum se poate preda transculturalismul, zilnic, în cadrul unei universităţi.

Tot din această secţiune face parte şi workshopul mai sus menţionat, în cadrul căruia doamna Maureen Daly Goggin şi doamna Slava Tcherpokova ne împărtăşesc din metodele de predare şi din experienţele lor la universităţile unde predau, Arizona State University şi, respectiv, the New Bulgarian University. Apoi, doamna Sandra-Lucia Istrate şi domnii Dacian Bărbosu şi Dragoş-Lucian Ivan ne povestesc ce i-a impresionat, ce au învăţat, sau ce au creat ca material didactic din/în/pentru Japonia, Arizona State University şi, respectiv, Barcelona. Domnul Thomas Parsons ne face o scurtă prezentare a programului condus de echipa sa, AEAFE (“Cum ne pregătim pentru examene şi pentru a învăţa în context”).

În fine, volumul se încheie cu două recenzii de carte, scrise de Sorina Georgescu, pentru doua apariţii foarte recente în domeniul de analiză: Introducere în literatura afro-americană de călătorie (Oana Cogeanu) şi Folclor românesc şi japonez. Proverbe (Sandra-Lucia Istrate).

Revista se poate vedea pe: http://sorina.softadviser.ro/pdf/anunturi/Hypercultura/Hypercultura_2.pdf

32 Flares Twitter 0 Facebook 32 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Filament.io 32 Flares ×

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

32 Flares Twitter 0 Facebook 32 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Filament.io 32 Flares ×